Ostani veran sebi - prati svoj tajming



"Nekome se život odvija pravolinijski, drugima je pak pun krivina."

"Sitnice koje život znače" , Lorenco Marone


izvor: weheartit

Prethodnu noć sam sanjala jedan neobičan san, san prepun davno zaboravljenih likova, mesta i situacija. Probudila sam se sa nekim čudnim osećajem, koji me pratio gotov čitav dan. Upravo taj osećaj naterao me da preispitam mnoge stvari i da podelim sa vama zaključke do kojih sam došla.

Sve izneto u nastavku teksta je samo moje lično mišljenje, ako se ne slažete sa njim potpuno je u redu. Nije mi ni cilj da se tekst svima dopadne.

Kao po običaju čim otvorim oči ja prvo posegnem za svojim mobilnim telefonom i uđem na instagram. U poslednje vreme to radim mehanički, kao što dišem ili perem zube. Moderna tehnologija je osmišljena da nam olakša život, ali mi se čini da joj dopuštamo da nam taj isti život bespotrebno komplikuje.

Prvo što sam tog jutra ugledala na ekranu jeste slika mog bivšeg dečka. Pored njega sedi žena i dvoje dece. Lokacija - tamo negde u Americi. Iako je, kao i ja, ceo život hteo da postane pisac, trenutno je programer u jednoj uspešnoj kompaniji. Uvek mi je delovao kao onaj tip ljudi koji nit smrde nit mirišu. Ljudi koji nemaju sopstveno mišljenje , nego eto tako idu za masom i trude se da se ne ističu. Njima je sve crno ili belo. A takvi nikada ništa neće napisati, i što je još bitnije nikada ništa neće promeniti.

Ustajem iz kreveta i kuvam sebi kafu. Dok se prostorijom širi njen miris ja razmišljam o tome kako je Petar samo dve godine stariji od mene, a već ima dvoje dece. Koliko juče težili smo istim stvarima i delili iste strahove. Sada nam se životi toliko razlikuju da mi se čini da ga nikad nisam ni poznavala. Batalim sve što sam planirala da radim u toku dana i krenem da pišem ovaj post.

Ako izabereš da radiš nešto što odskače od onoga što većina radi, kao što sam ja izabrala da pišem, onda moraš biti spreman na to da će ljudi komentarisati i iznositi svoje mišljenje, čak i onda kad tebe baš boli uvo za to isto mišljenje. Guraš nešto svoje, budiš se sa jednim istim ciljem svakog jutra i tako se vremenom navikneš da štrčiš i da te ne vole, i bude ti super. Naučiš da ostaneš veran sebi i da pratiš svoj tajming.

izvor: weheartit

Svako od nas ima svoj tajming, tako da je besmisleno konstanto se upoređivati sa drugim ljudima. Neverovatno je kako umemo da obezvredimo sopstveni život i sopstvene želje i ciljeve, a da uzdižemo sve ono što drugi rade i postižu. Često mi dođe da opalim sebi jednu dobru šamarčinu kako bih shvatila sam dovoljno dobra i da ima smisla sve ovo što radim, pa makar se meni taj smisao trenutno činio toliko dalekim i apstraktnim.

Ljudi koji nisu ni upola talentovani kao vi, tamo negde rade posao vaših snova samo zato što su poverovali da su dovoljno dobri, samo zato što su rešili da pokušaju. Shvatili su da nikada neće biti  apsolutno spremni, i da život i prilike nikoga ne čekaju. Ako postoji i najmanja šansa da vam nešto uspe, sledite je!

Uvek će neko biti pametniji, zgodniji, bogatiji, imati bolji posao ili voziti bolja kola. To ne znači da je srećan, a ne znači ni da je uspešan. Uspeh je relativan pojam, svako treba da ga definiše na svoj način. Materijalne stvari su prolazne. U debelom smo sranju dokle god nam sreća bude zavisila od stvari koje posedujemo. Jurimo sve ono što na duže staze ne može da nas usreći. A to nije ono što ljudi pamte. Ljudi pamte vaše reči. Pamte kako su se osećali zbog vas!

Društvene mreže nam nameću neke krajnje okrutne standarde, zbog kojih ispašta naše mentalno zdravlje. Nedavno sam deaktivirala instagram na par dana i shvatila da je moguće popiti kafu a da je ne fotkaš, da je moguće otići u šetnju a ne obavestiti pratioce o tome. I osećaj je neverovatan. Obećala sam sebi da ću ćešće da praktikujem diskonektovanje, da ću više da živim u stvarnom svetu, da dišem punim plućima i uživam dok jedem.

I zapamtite da ljudi na društvenim mrežama ne postavalju svoja sranja, nego svoja najbolja izdanja!

 

Šta to znači "trust the timing of your life"?!  

 

izvor: weheartit

Prostim jezikom rečeno - guraj nešto svoje i ne obaziri se na druge. 

Za neke stvari jednostavno nisi spreman bez obzira koliko ti to želiš (ili misliš da želiš). Nema potrebe da forsiraš ni sebe, ni život.

Neke ljude upoznaš kad nisi spreman da nesebično pripadaš drugoj osobi, da voliš bez rezerve i zadrške. Uđu u tvoj život onda kad ni sebe ne umeš da voliš, a kamoli druge. I onda nastane opšti haos.

Nema veze što imaš 30 godina, ne znači to automatski da sve stvari u životu treba da držiš pod kontrolom. Nije nužno da sa 27 godina imaš svoj stan. Ko uopše određuje šta je to "normalno" i šta se to podrazumeva?!

Neki poslovi se pojave kada nemaš ni mrve iskustva, pa ne umeš da kažeš "NE", nego svemu i svima govoriš "DA", čak i na svoju štetu. 

Nekog jednostavno moraš da pustiš, jer koliko god ti grebao i zabadao nokte tako gde je koža najtanja, ne ide.

Nekad jednostavno moraš da zazmuriš, stisneš zube i prepustiš se. Da veruješ sebi i svom tajmingu. 

"Stići ćeš tamo gde želiš, ali ne nužno na način na koji si to isplanirao"


izvor: weheartit

Fleksibilnost postaje jedna od ključnih osobina savremenog čoveka. Sposobnost da se prilagodiš novonastaloj situaciji. Da se prilagodiš promenama i da oblikuješ svoj život onako u trku, sa nogu. Samo je bitno je bitno da znaš šta je ono što ti želiš, ne i nužno kako ćeš to da postigneš. 

Izaberi svoje bitke. One koje su vredne svakog uloženog minuta i svake prolivene kapljice znoja. Nije tvoja stvar šta drugi rade. Ako možeš da ih ohrabriš i podržiš super, ako ne možeš produži dalje i ne guraj nos tamo gde mu nije mesto. Toliko je jednostavno. 

Najgore što možete da uradite jeste da živite u skladu sa tuđim tajmingom i da zanemarite svoj. Da ispunjavate tuđa očekivanja i jurite tuđe snove.  

izvor: weheartit

Više se ne postavlja pitanje kako da čovek ostane veran sebi i svom tajmingu. Nemamo drugi izbor nego da ostanemo verni sebi u ovom suludom svetu, jer na kraju krajeva to je sve što imamo. 

To ti dođe kao vožnja bicikla. Ako prestaneš da verglaš - padaš. Ne ginu ti oguljena kolena. Ako prestaneš da veruješ u sebe i da slediš svoje snove - isto padaš. Ali rizikuješ mnogo više od oguljenih kolena i poderanih pantalona. Rizikuješ da izgubiš sebe! 


Do sledećeg čitanja, pratite svoj tajming.
Milica.



Comments

  1. Istina, život nije instagram!
    Vreme je jedino što čovek dobije na rođenju.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts